Transport busem ? dogodne podróżowanie nawet na zagraniczne podróże

busy z polski do niemiec busy z polski do niemiecJedną z najbardziej licznych grup pasażerów, korzystający z transportu busem niemalże każdego dnia, są pracownicy udający się do pracy za granice naszego kraju.
Przejazdy busem na dalekie odległości są dość komfortowe, oczywiście w zależności od stanu technicznego pojazdu, ale przede wszystkim dość opłacalne dla kieszeni osoby, która udaje się do pracy za granicę.
Bardzo często takie wyjazdy są zorganizowane przez firmę zapewniającą zatrudnienie chętnym w takich krajach, jak Niemcy, Francja czy kraje skandynawskie.
Trzeba przyznać, że zainteresowanie tego rodzaju ofertami jest naprawdę olbrzymie.
Wielu pracowników udających się od lat w określone miejsce pracy za granicą samodzielnie organizuje taki transport również przy wykorzystaniu firm transportowych.

Kilka słów o autokarach

Autokary mogą być pojazdami piętrowymi, a sporadycznie przegubowymi2.
Pojazdy tego typu posiadają zwykle 40-50 miejsc siedzących (w przypadku autokarów piętrowych liczba ta może przekraczać 60), przeważnie ułożonych rzędami i zwróconych w kierunku jazdy.
Autokary mogą być także wyposażone w miejsca leżące3. Pojazdy te posiadają zazwyczaj wydzieloną przestrzeń bagażową, znajdującą się, w przypadku autokarów jednopoziomowych, pod pokładem pasażerskim.
Autokary wyposażone są najczęściej w szereg udogodnień, mających zwiększyć komfort podróżujących, jak np.

klimatyzację, półki na bagaż podręczny, toaletę, minibarek, telewizję pokładową, indywidualne oświetlenie czy podnóżki. Do głównych producentów autobusów turystycznych należą m.in.

Mercedes-Benz, Neoplan, Setra oraz Van Hool.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autokar

Autobusy w Polsce

W Polsce pierwsze autobusy budowano w okresie międzywojennym w zakładach Ursus.
Były to niewielkie pojazdy na podwoziu lekkiej ciężarówki, nienadające się do obsługi większych miejscowości. Ze względu na ograniczenia importowe, powstające wówczas firmy autobusowe zmuszone były sprowadzać z krajów zachodnich duże podwozia autobusowe (np.

Leyland) i budować karoserie we własnym zakresie (powszechnie stosowano wówczas karoserie drewniane z blaszanym poszyciem). Po 1945 produkcja autobusów władze postanowiły rozwinąć dwa duże zakłady w Jelczu i Sanoku.

W Jelczu budowano autobusy miejskie i pojazdy na licencji zagranicznej (czechosłowacka Škoda 706, później francuski Berliet, opracowano także hybrydę francuskiego nadwozia z węgierskim podwoziem Ikarusa 260). Sanocka wytwórnia wyspecjalizowała się w midibusach (kolejne wersje autobusów San, później bardzo udany Autosan H9), przeznaczone na trasy dalekobieżne. Największą polską marką autobusów jest Solaris Bus & Coach, fabryka produkująca nowoczesne autobusy podmiejskie, miejskie i turystyczne, powstała na bazie istniejącej wcześniej montowni firmy Neoplan. W Polsce swoją działalność także prowadzi firma MAN Bus Sp.
z o.o.
? spółka należąca do koncernu MAN, specjalizująca się w produkcji autobusów miejskich.
Posiada dwa zakłady produkcyjne: finalny w Sadach w gminie Tarnowo Podgórne koło Poznania, oraz zakład produkujący szkielety stalowe autobusów, podwozia autobusowe i podzespoły do nich w Starachowicach.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Autobusy_w_Polsce.

Widok do druku:

busy z polski do niemiec