Specjalistyczne oprogramowanie dla firm pozwala nie tylko dotrzeć do potencjalnego klienta, ale także umożliwia o wiele prostsze i o wiele szybsze zarządzanie firmą czy poszczególnymi jej działami, jak na przykład księgowością.
System CRM ((ang.) Customer Relationship Management) ? system informatyczny, który automatyzuje i wspomaga procesy na styku klient-organizacja w zakresie pozyskania oraz utrzymania (obsługi) klienta, czyli system wspomagający pracę działów: marketingu, sprzedaży, obsługi klienta, zarządu. Kompleksowe rozwiązanie wspomagające zarządzanie relacjami z klientami powinno zapewnić wspomaganie wszystkich faz kontaktu klienta z organizacją, począwszy od rozpoznania jego potrzeb i identyfikację, poprzez zawarcie transakcji, na usłudze posprzedażnej skończywszy.Składają się na nie trzy rodzaje systemu CRM: interaktywny, operacyjny, analityczny.
Takie rozwiązania z roku na rok stają się coraz bardziej popularne i można się spodziewać, że w kolejnych latach dalej będziemy obserwować bardzo dynamiczny rozwój w tej branży.
Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm informatycznych kieruje swoją działalność właśnie w kierunku tworzenia aplikacji przeznaczonych dla konkretnych firm..