Osobnym pomysłem jest wprowadzony przez Overture system, gdzie strony płacą wyszukiwarce kilka centów za każde kliknięcie, przy czym miejsca są licytowane ? strona która daje więcej za kliknięcie znajdzie się wyżej na liście rezultatów.Pozycje płatne są oznaczone jako takie, razem z ceną.
System ten jest korzystny dla właścicieli stron ? płacą oni tylko za wejścia nie za wyświetlenia.
Twórcy twierdzą, że jest on również korzystny dla użytkownika, gdyż tylko strony, które oferują coś użytecznego z danej dziedziny mogą sobie pozwolić na taką reklamę.Z drugiej jednak strony wiele użytecznych stron jest niekomercyjnych, a nawet przy stronach komercyjnych wyniki będą często nieoptymalne ? np.
na taką reklamę nie mogą sobie pozwolić strony, które mają niskie marże i oferują produkty po niskich cenach, a jedynie te, które mają wysokie marże i oferują produkty drożej. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wyszukiwarka_internetowaPromowanie stron internetowych zaczęło się wraz z rozwojem wyszukiwarek internetowych.
Podczas początków internetu pozycjonowanie i e-marketing było znacznie łatwiejsze niż obecnie.Linkowanie (ang. Link building) ? zestaw działań związanych z optymalizacją dla wyszukiwarek internetowych wewnątrz i na zewnątrz strony internetowej, których celem jest poprawienie pozycji witryny w wyszukiwarkach internetowych, a pośrednio zwiększenie ilości wejść na daną stronę lub linków zwrotnych.