Opony letnie

czujniki ciśnienia wspomaganiaSezonowa wymiana opon jest koniecznością w przypadku każdego samochodu.
Najbardziej uniwersalne są opony przejściowe.
Mogą być one zakładane na wiosnę i służyć nawet przez cały rok.
Jednak mechanicy przekonują, że w razie nadejścia większych mrozów czy dużych upałów opony przejściowe mogą szybciej się ścierać.
Dlatego najlepiej jest zakładać na wiosnę opony letnie. Takie opony dobrze znoszą wysokie temperatury i mogą wówczas rozwijać spore prędkości.

Jednak nie sprawdzają one podczas dużych spadków temperatur.

Przez takie opony samochód może tracić przyczepność na śliskiej nawierzchni, co często doprowadza do wypadków drogowych. Dlatego przed zimą powinno się zakładać opony zimowe. Tego rodzaju opony będą sprawdzały się nawet na najbardziej śliskiej nawierzchni.

Części samochodowe sprzedawane w niskiej cenie

czujniki ciśnienia wspomagania Tanie części samochodowe sprzedawane są w dobrych sklepach motoryzacyjnych oraz na stacjach paliw czy w myjniach samochodowych.
Trzeba przecież pamiętać, że wygórowane ceny części samochodowych wcale nie świadczą o tym, że są one bardzo dobre.

Tymczasem części samochodowe sprzedawane w niskiej cenie posiadają bardzo dużą dostępność, dzięki temu, że wiele osób może sobie pozwolić na ich kupno.

Inną alternatywą dla osób, których nie stać na kupno nawet tańszych części samochodowych jest dokonanie zakupu zamiennych części samochodowe.

Takie części sprowadzane są z tanich fabryk samochodowych, mogą być one także częściami używanymi.
W takim przypadku trzeba jednak bardzo uważać na to, aby nie kupić za bardzo wyeksploatowanej części samochodowej.

Opony dzielimy na letnie i zimowe

Przeznaczenie opony Opony dzielimy na letnie i zimowe, oznaczane często M+S czyli błotno-śniegowe (z ang.: mud & snow).
Różnią się one między sobą budową bieżnika i miękkością mieszanki gumowej.

Istnieją także opony o pośrednich własciwościach zwane potocznie całorocznymi. Data produkcji (DOT) Data produkcji opony składa się z czterech lub trzech cyfr, z których dwie pierwsze oznaczają tydzień roku, a dwie pozostałe rok produkcji.

Jest to o tyle istotne, że przeterminowane opony nie powinny być użytkowane ze względu na bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego (patrz poniżej punkt nt.

trwałości opon). Oznaczenia dodatkowe Producenci opon zamieszczają na oponach również informacje dotyczące ich poprawnego zamontowania na feldze.

Mimo iż produkcja opon jest w obecnych czasach skomplikowanym ciągiem produkcyjnym, opony nie są pozbawione wad.

Opony nie są idealnie wyważone i nie są idealnym okręgiem. Bridgestone używa następujących oznaczeń12: Żółta kropka na brzegu profilu (według Bridgestona) oznacza miejsce, w którym opona jest najlżejsza. Opona powinna zostać zamontowana w ten sposób, aby najcięższe miejsce felgi (zwykle okolica wentyla) znajdowało się przy żółtej kropce.
Umożliwia to minimalizację ilości ciężarków do wyważania koła. Czerwona kropka na brzegu profilu (według Bridgestona) oznacza miejsce, w którym opona ma największą wysokość profilu. Różni producenci używają różnych oznaczeń.
Kolory użyte przez Bridgestona u innych producentów mogą oznaczać co innego.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna.