pompa paliwa vw golf IV

V8 ? silnik widlasty

V8 ? silnik widlasty o ośmiu cylindrach umieszczonych w dwóch rzędach w skrzyni korbowej, kąt rozwarcia między nimi wynosi najczęściej 90°, istnieją także konstrukcje o mniejszym rozwarciu.
Wszystkie osiem tłoków przekazuje siłę nacisku na wspólny wał korbowy1. Niektóre z możliwych kolejności zapłonu dla czterosuwowego silnika V8 to 1-5-4-8-6-3-7-22, 1-5-4-2-6-3-7-8 (Ford), 1-3-7-2-6-5-4-8 (Ford), 1-8-4-3-6-5-7-2 (Chevrolet Small Block i Big Block), 1-8-7-2-6-5-4-3 (Chevrolet LS Engine). W najprostszej postaci są to dwie jednostki R4 dzielące wspólny wał korbowy. Rozwiązanie to dzieli jednak wady mniejszych silników R4 związane z wyważeniem jednostki - wraz ze wzrostem pojemności skokowej wzrastają drgania generowane w związku z siłami drugiego rzędu. Z tego powodu od lat 20. XX wieku stosuje się bardziej skomplikowane wały korbowe z wykorbieniami o dwóch płaszczyznach (z ang.

crossplane) wyposażone w przeciwciężary.

Dzięki temu motor V8 pracuje płynniej niż V6 będąc tańszym niż V12. Większość silników V8 stosowanych w sporcie samochodowym wykorzystuje jednak płaski wał korbowy (z ang. flat-plane) co pozwala na szybsze przyspieszanie i efektywniejszą pracę układu wydechowego3. Amerykańskie silniki V8 były używane jako podstawowe jednostki napędowe tzw.
"muscle cars" (Chevrolet Chevelle, Dodge Charger), jednak z powodzeniem są wykorzystywane również w pojazdach użytkowych, np.
typu pick-up.
W Europie silniki V8 są stosowane przez producentów samochodów luksusowych i sportowych: m.in.

Aston Martin, Audi, BMW, Ferrari, Jaguar, Mercedes-Benz, Porsche. Produkcja seryjna silników V8 w USA odbywa się od lat 40.

XX wieku do dzisiaj.
Większość zbudowana jest pod kątem 90°. Spotykane kąty rozwarcia Najczęściej spotykanym kątem pomiędzy rzędami cylindrów jest 90°.
Układ taki sprawia, że silnik cechuje się szeroką i niską budową oraz optymalną charakterystyką zapłonu i generowanych drgań.
Występują jednak także inne kąty rozwarcia.

W silniku Ford/Yamaha V8 zastosowanym w modelu Taurus SHO występuje kąt 60°.

Konstrukcja bazuje na jednostce Duratec V6.

Podobnie zbudowane silniki konstrukcji Yamahy stosowane są w samochodach Volvo od 2005 roku.

Dzięki węższej budowie mogą one zostać zamontowane poprzecznie do osi nadwozia.
Do płynnej i równej pracy wymagane było jednak zastosowanie m.in.
wałka wyrównoważającego4. W 2010 roku General Motors zaprezentowało jednostkę Duramax o pojemności 4,5 l i kącie rozwarcia 72°. Silnik Rover Meteorite powstał na bazie jednostki stosowanej w czołgu Rover Meteor (ta z kolei bazowała na silniku lotniczym Merlin), odziedziczył po niej kąt 60°5. Spotykano także kąt 45° ? wysokoprężna jednostka 567 stosowana do napędu lokomotyw, czy też w wyścigowym pojeździe Miller z napędem na cztery koła (1932)6. W 1922 roku Lancia wprowadziła silnik V8, w którym kąt rozwarcia cylindrów wynosił zaledwie 14°. Był on krótszy od odpowiadającego mu pojemnością motoru R6, przy czym węższy od typowej jednostki V8. Dzięki zwartej budowie i rozrządzie typu OHC silniki te były lżejsze i mocniejsze od współczesnych im jednostek o podobnej pojemności7.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/V8_(silnik)

Kiedy sprzedać swoje ukochane auto

Skąd wiadomo, że to już czas pożegnać się z naszym ukochanym samochodem? Wiadomo, że sentyment będzie powstrzymywał decyzję o sprzedaży czy też złomowaniu.
Należy sobie jednak odpowiedzieć na kilka pytań, czy naprawdę warto inwestować w starszy samochód? Jeżeli nie jest to klasyk, albo inne wartościowe auto, to odpowiedź prawie zawsze brzmi: nie! Większe koszty paliwa i coraz częstsze wizyty u mechanika to zwiastun nadchodzącej zmiany.
Gdzie najlepiej pozbyć się niepotrzebnego pojazdu? Najlepiej jest go sprzedać na skup aut używanych lub na złomowisko.

nadwozie samonośne

pompa paliwa vw golf IV
Elementy budowy samochodu nadwozie: nadwozie samonośne ? płyta podłogowa elementy zewnętrzne nadwozia: karoseria ? błotnik ? drzwi ? pokrywa komory silnika ? chłodnica samochodowa, maskownica (potocznie: grill lub atrapa) ? listwy boczne ? zderzak ? hak ? dach ? szyberdach ? dach lamelowy ? lusterka boczne ? szyby ? szyby podgrzewane ? wycieraczki ? spryskiwacze ? deflektor wiatrowy ? spoiler elementy wnętrza: deska rozdzielcza ? tablica rozdzielcza ? przełączniki i regulatory ? poduszka powietrzna ? kierownica ? fotele ? pasy bezpieczeństwa ? lusterko wsteczne podwozie: rama samochodu układ napędowy i układ przeniesienia napędu: sprzęgło ? skrzynia biegów ? reduktor terenowy ? skrzynia rozdzielacza ? wał napędowy ? most napędowy ? oś ? półoś ? piasta koła ? koło ? obręcz koła ? opona ? opona bezdętkowa ? dętka ? wentyl ? pedał przyspieszenia ? pedał sprzęgła układ hamulcowy: hamulec roboczy ? pompa hamulcowa ? wspomaganie ? przewody hamulcowe ? tarcza hamulcowa ? bęben hamulcowy ? klocki hamulcowe ? hamulec awaryjny ? zwalniacz układ kierowniczy: kierownica samochodu ? kolumna kierownicy ? wspomaganie kierownicy ? przekładnia kierownicza ? drążki ? tempomat zawieszenie: amortyzator ? sprężyna ? resor ? kolumna McPhersona ? stabilizator ? wahacz silnik: tłok ? pierścienie tłokowe ? korbowód ? wał korbowy ? głowica silnika ? zawór ? wałek rozrządu ? blok silnika ? tuleja cylindrowa ? turbosprężarka ? łożysko ? koło zamachowe ? uszczelniacz układy silnika spalinowego: chłodzenia ? doładowania ? rozruchowy ? rozrządu ? smarowania ? wtryskowy ? wydechowy ? zapłonowy ? zasilający inne układy: instalacja elektryczna: alternator ? prądnica ? regulator napięcia ? akumulator ? układ wysokiego napięcia ? świeca zapłonowa ? świeca żarowa ? stacyjka ? sygnał dźwiękowy (potocznie: klakson) ? oświetlenie ? światła sygnalizacyjne ? kierunkowskaz elementy mające wpływ na bezpieczeństwo: bierne: pasy bezpieczeństwa ? napinacze pasów ? poduszka powietrzna ? kurtyna powietrzna ? zagłówki ? wzmocnienia boczne ? strefy kontrolowanego zgniotu ? klatka bezpieczeństwa ? łamana kolumna kierownicy ? szyby hartowane ? szyby klejone ? bezpieczne zderzaki ? układy odcinające dopływ paliwa czynne: ABS ? ASR ? ESP ? napęd na cztery koła Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d
.

Widok do druku:

pompa paliwa vw golf IV