Rozrusznik elektryczny

zamek centralny vw golf
Rozrusznik ? urządzenie do uruchamiania silnika spalinowego.
Najczęściej stosowanymi są rozruszniki elektryczne, choć spotyka się też pneumatyczne, jak i małe silniki spalinowe. Rozrusznik elektryczny to silnik prądu stałego, który służy do obracania wału korbowego silnika i nadawania mu odpowiedniej prędkości obrotowej, przy której silnik może rozpocząć samodzielną pracę. Rozrusznik elektryczny silnika spalinowego jest odbiornikiem pobierającym najwięcej energii elektrycznej z akumulatora, lecz tylko w krótkich okresach podczas uruchamiania silnika.
Pobór prądu w chwili uruchamiania silnika w samochodach osobowych wynosi 200-600 A.
W zależności od rodzaju pojazdu moc rozrusznika wynosi 0,4-10 kW. Aby rozrusznik spełniał swe zadania, musi pokonać opory, na które składają się: sprężanie czynnika roboczego w cylindrach, zasysanie mieszanki paliwowej (lub powietrza), tarcie tłoków o powierzchnie cylindrów, tarcie w łożyskach wału silnika, opory związane z pracą mechanizmów pomocniczych. Na czas rozruchu wirnik rozrusznika zostaje sprzęgnięty z kołem zamachowym silnika za pomocą przekładni zębatej. Rozrusznik powinien zapewnić minimalną prędkość obrotową silnika, przy której może on rozpocząć samodzielną pracę. Prędkość rozruchowa silnika wynosi 40-100 obr/min w przypadku czterosuwowych silników z zapłonem iskrowym, a 100-200 obr/min w silnikach z zapłonem samoczynnym.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Rozrusznik_silnika_spalinowego

hamulec cierny segmentowy dwuszczękowy

zamek centralny vw golf
Hamulec bębnowy (wł.
hamulec dwuszczękowy wewnętrzny1) ? hamulec cierny segmentowy dwuszczękowy, w którym hamowanie powstaje na skutek tarcia wewnętrznej powierzchni obracającego się wraz z wałem bębna hamulcowego, z powierzchnią umieszczonych wewnątrz bębna nieobracających się szczęk pokrytych okładziną cierną. Ten typ hamulca jest stosowany w niektórych samochodach (zwłaszcza na tylnych osiach), motocyklach i rowerach.
Wadą w stosunku do hamulców tarczowych jest ich większa podatność na przegrzewanie się (?brake fade?), co zmniejsza skuteczność hamowania. Spis treści 1 Budowa 2 Zasada działania 3 Rodzaje układów ?rozpieracz-szczęki? 4 Przypisy Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_b%C4%99bnowy

Najprostszy układ hamulca

Hamulec hydrauliczny ? hamulec cierny (głównie w pojazdach samochodowych, rowerach i lotnictwie) uruchamiany za pomocą systemu hydraulicznego, złożonego z pompy (na której tłok działa prowadzący pojazd), przewodów ciśnieniowych oraz cylinderków roboczych przy każdym z kół.
Zapewnia równy rozkład siły hamowania bez konieczności kłopotliwej regulacji. Najprostszy układ hamulca hydraulicznego jest złożony z dwóch cylindrów hydraulicznych połączonych przewodem.
Jeden z cylindrów pełni rolę pompy.

Wciskanie tłoka pompy powoduje przetłaczanie płynu do drugiego i wypychanie tłoka, co skutkuje dociśnięciem elementów ciernych do tarczy lub bębna hamulcowego.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_hydrauliczny.

Widok do druku:

zamek centralny vw golf